tisdag 7 juli 2009

Fest i Valen

Nu har jag sovit ut lite grann och tillbringat dagen med att slappa och tvätta. Och om Nunne vill vakna någon gång så ska jag åka över till henne och hämta lite grejer jag glömde i bilen. Festivalen var verkligen underbar, som vanligt. Och trots att jag älskar att vara funktionär - träffa underbara folk, ha jätteskoj, lösa problem, se spelningar - så är jag nästan lite sugen på att åka som besökare nästa år. Vi får se hur jag känner då och vilka band som kommer.

Och på tal om banden, så måste jag ju skriva lite mer om de band jag såg. Det var inga riktiga MÅSTEN i år, förutom möjligtvis Nine Inch Nails, Fever Ray och Jenny Wilson, och jag har ju som sagt redan sett de två sistnämnda tidigare. Men de var fortfarande helt underbara spelningar. Röyksopp var också helt grymma. Och jag lyckades faktiskt hitta ett nytt band eller två. Hann se ett par låtar av norska Casiokids, som var heltufa, och jag snubblade på sista låten med en brud som heter Santigold, som också var jättecool. Lite M.I.A.

Imorgon ska jag åka hem till Götet och kurera mig så jag kan jobba på fredag, och sedan är det Fers födelsedag på lördag. Och sedan ska jag ladda för Way Out West.

---

Sist men inte minst har jag kokat ihop en ny Spotifylista. Efter att ha varit på Sveriges i grunden största synth-festival så kände jag för att göra en spellista med elektronisk musik, bara för att visa att det är en mycket bredare genre än vad folk tror. Det är inte bara synth, EBM och industri utan kan innefatta vanlig pop med electro-inslag. Så här kommer musik som är utspridd lite varstans i det electroniska musikspektrat.


Och några bilder:

Nunne och jag leker något på vägen upp
Kärlek i logen


Gangsta-pose?

Metal-pose?

Pop-pose?

Sista kvällen med pizza, Fer och Erika

Systrar

Pigg och glad och festival och hej

Liten Kim

Sifilia Engwall

Lalla plus folk

Nicke Naken

Ferra Deluxe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar