torsdag 16 juli 2009

Dreaming of you

Jag hade en skum dröm inatt. Eftersom jag har varit borta från jobbet i tre veckor känns allting lite ovant. Jag drömde att jag hade varit borta från skolan i tre veckor, och klev in til min svenskalektion lite sent. Av någon anledning var in pappa läraren, och självklart hade vi ett prov. Vi hade tydligen läst om dikt och rim, så vårt prov var, självklart, att recitera den där låten om Zlatan av Lundsmurfen. Fast den var på engelska. Som tur var fick jag fortsätta på Jockes prov, så jag slapp försöka hitta på allt. Men det gick nog inte så bra ändå, så jag försökte medla med läraren (min far) och istället så fick jag en massa uppgifter att göra för att komma ikapp. Jag var i fullgång med att med en gaffel leta efter en bit toapapper i ett vattenglas utspätt med kaviar när jag helt plötsligt vaknade av ett sms från Jocke. Har aldrig varit mer tacksam över att bli väckt. Tack Jocke, my saviour.

Idag ska jag njuta av att inte jobba genom att gå på min systers vernisage (coolast i stan att min syster har vernisage) och sedan ska jag av någon oförklarlig anledning gå och se Ice Age 3 i Borås. Hur gick det till egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar