fredag 3 juli 2009

Monoton und minimal

Hittils idag har jag varit på två spelningar. Först såg jag Frida Hyvönen, vilket var helmys. Sedan var det Welle: Erdball och jag hade bara tänkt att stanna en två låtar. Jag vet inte hur det gick till, men det var ett sånt jävla tryck så jag och Nunne stannade och dansade hela spelningen. Nu sitter jag och kollar på en liten obskyr spelning på den allra minsta lilla fjuttscenen och känner mig så otroligt Indie. Det är Cilihili som ska spela på scenen som vanligtvis har en massa galna vänsteraktivister som skriker ut poesi. Ikväll ska förmodligen alla på hela festivalen se Depeche Mode, då inget annat band spelar samtidigt. Man kan ju hoppas att det är lika bra som Nine inch nails igår. Sedan är det bara Fever Ray och sen har jag nog sett dagens spelningar. Arvika är just nu världens bästa plats. 

Men jag oroar mig lite för min Emma som har varit i en bilolycka. Men hon mår bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar