torsdag 23 juli 2009

Hype my up


Jag har varit lite halvdålig idag också, men jag hoppas att jag mår bättre nu. Jag hade i alla fall ork att åka till Frölunda torg på jakt efter något skoj att läsa, så självklart köpte jag min underbara musiktidning Sonic (som visserligen bara gav Patrick Wolfs senaste skiva en fyra, men alla kan göra misstag). Och tack vare sagda skiva har jag hittat en ny obsession för sommaren - Sliimy. Som om Mika och Prince hade fött barn, fast fransk. Han gör färgsprakande gladpop och är allmänt skuttig och somrig och bara jätteglad. Det här kommer jag att leva på ett tag. Han har dessutom gjort en helgrym cover av Britneys Womanizer.

Egentligen hade jag tänkt att skriva ett långt halvaggresivt men ack så relevant inlägg om överhypade band och musiksnobbar, men jag tror inte att jag orkar det nu. Får bli någon annan dag.

2 kommentarer: