lördag 25 juli 2009

Web Therapy

Jag har länge tyckt att Lisa Kudrow är en fantastiskt skådespelerska. Phoebe har alltid varit min favoritkaraktär i Vänner, och jag har alltid tyckt att hennes komiska timing är av en annan värld. Sedan var hon med i Romy & Michele, och var minst lika rolig, och även om hon spelar en roll som är relativt lik Phoebe, så spelar hon den på ett helt annat sätt.

För fyra år sedan hade hon en annan serie som hette The Comeback, som hon skapade själv, där man fick följa henne som en gammal sitcom-stjärna från 80-talet som vill bli känd igen och är med i en doku-såpa om sitt eget liv. Man får se allt raw footage, och får följa henne i hennes desperata försök att återfå sin berömmelse. Det är en hysteriskt rolig serie, men ändå fruktansvärt sorglig och mörk, men Lisa är verkligen perfekt i den. Det var då jag började förstå vilken talang hon verkligen har (även om jag nog aldrig kommer se serien igen).

Och nu har hon skapat en ny serie - Web Therapy. Hon spelar en psykolog som istället för 50-minuters terapisessioner har komprimerat det till 3-minuterssamtal via web cam. Hon är väldigt självupptagen och ganska elak, men ack så rolig. Varje avsnitt är runt fem minuter, och det är något av det roligaste jag har sett på länge, speciellt med tanke på att allt är improviserat. Och det bästa är att alla kan kolla på serien helt gratis på http://lstudio.com/web-therapy/index.html. Och det tycker jag att alla ska göra, så att hela världen kan förstå varför Lisa Kudrow är en gud.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar