onsdag 8 juli 2009

The Wretched

Gårdagen blev fetslö, trots att huset fortfarande var fullt av tonåringar och deras datorer. Jag tvättade och var allmänt nyttig, sedan skulle jag ta bilen och hämta lite grejer som jag glömde hos Nanne, och det slutade med att vi promenerade in till stan och åt kebab på Tellus sompå den gamla goda tiden. Vi gungade och fick sand i skorna.

Och idag stötte jag på Poppet på bussen till Göteborg, som jag för övrigt slapp betala för, och vi satt och nördade oss och pratade språk i en timme. Skönt med likasinnade ibland. Sedan var det allmänt strötid och fika med P. Det känns underbart att vara tillbaka i den riktiga staden igen, fast min ena blomma har börjat se lite ledsen ut eftersom den inte har fått vatten på två veckor. Men jag har återupplivat den förut, och kan lyckas igen. Idag ville ingen följa med mig och ta en öl, så jag driver runt hemma. Kan behövas, för imorgon ska jag handla, och det är ju en minst sagt krävande uppgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar