onsdag 22 juli 2009

I cut like a buffalo


Idag mår jag dåligt igen. Jag vet inte vad som har hänt med mitt immunförsvar de senaste veckorna. Jag ahr ont i halsen och är allmänt snuvig och förkyld. Men då är det bra att jag kan vara hemma hela dagen utan att göra någonting av nytta. Jag ska lyssna på The Dead Weather, och jag tycker att alla borde göra detsamma. Ibland dyker det upp något som folk brukar kalla "supergrupper", dvs band som består av medlemmar från andra kända band, och detta skulle nog falla under den kaetgorin. Bandet består av Jack White från White Stripes och the Raconteurs, och det är anledning nog att lyssna. Dessutom finns det en snubbe till från raconteurs, tjejen från the Kills, och någon från Queens of the stone age. De spelar lite mörk rock, med inslag av lite blues och 70-tals rock. Deras debutskiva släpptes för någon vecka sen, och den är precis så bra man kan vänta sig från Jack White.

The Dead Weather - Horehound

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar