lördag 4 juli 2009

Yeah, we will rock you. Very softly. 

Ok, det är nog rätt uttjatat nu, men Sverige har helt sjukt många underbara sångerskor. Jag började morgonen med världens coolaste Toril i Alice in Videoöand (för fjärde gången) och sedan skuttade jag iväg lite till campingen. Sedan hade jag mitt dilemma, med Jenny Wilson och First Aid Kit. De senare är jättemysiga och det är nästan skrämmande hur man kan göra så änglalik musik vid blott 15 och 16 års ålder. Så jag såg tvä låtar med dem innan jag begav mig till världens coolaste Jenny som jag visserligen redan sett i år, men som aldrig bör missas. Hon var extra grym på scen denna gång med spontansnack och allsång. 

Just nu sitter jag och kollar på Fleet Foxes som faktiskt är roligt mys. Egentligen hade jag hoppats att First Aid Kit hade kommit och sjungit sin jättefin version av deras Tiger Mounrain Peasant Song (youtuba nu) men det blir nog inte av. Men de nämnde dem i alla fall på scen. Men det bästa var nog när Jenny och Sara Wilson kom utsmygande från backstage för att kolla lite. Jag gloddenog mer på dem än på Foxes. 

De som säger att Sverige bara har manliga sångare lyssnar bara på dålig musik! 

Nu har jag förmodligen bara en spelning kvar att gå på på festivalen. Jag tänkte syntha mig till Deutsche Amerikanische Freundschaft (känn på den ni). Sedan är det bara en hel massa städning kvar innan Vi åker till Borås på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar