tisdag 14 juli 2009

Säg att jag luktar yoghurt

Ikväll har jag gjort ett par upptäckter.

1. Romy & Michele äger.

2. Det är inte lika hemskt att åka hela vägen till Kortedala som jag trodde. Läste klart min bok.

3. Böcker äger!

Så där för vill jag vara lite så där pretentiös igen och skriva om litteratur. (Man märker att jag är kultiverad idag, eftersom jag skriver litteratur istället för böcker). Jag läste precis klart "SLAM" av Nick Hornby, och no surprise, den var jättebra. Det som är pinsamt är att den puplicerades för två år sedan, ch jag visste inte ens om att den existerade. Och jag som till och med läst en bok om fotboll bara för att han skrev den. But no harm, no foul, nu är den färdigläst, och Hornby skuttar runt lycklig som en av mina absoluta favoritförfattare.

Så nu har jag börjat läsa en bok som Terese lånade mig, Hey Dolly, och jag tror att jag är kär. Vet inte om jag någonsin har stött på en mer citerbar bok. Och jag har bara läst 30 sidor. Men nu ska jag nog bara falla i koma en stund så jag orkar gå upp och jobba kl. 08:00 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar