torsdag 17 september 2009

Panini

Hade en grym dag i London igår, men jag har inte gått så mycket på ett år! Såg allt turistigt: Big Ben, Picadilly, Trafalgar etc. Hittade även Bershka, vår favoritaffär från Spanien, och köpte en t-shirt. Sedan såg vi Troilus and Cressida i Shakespeares Globe. Vi hade förmodligen de säsmta platserna någonsin, det vill säga snett bakom scenen. Men det var riktigt bra ändå. På tåget hem somnade jag och längtade efter min säng, men oooo nej, det hade ju varit för enkelt. Kom till Churchill Square och upptäckte att min buss hade gått för två minuter sedan och att nästa gick om en halvtimme. Så Felicia fick mig att promenera bortåt Hove, för att vi inte skulle frysa. Så jag fick gå en halvtimme till innan min buss kom och jag kudne åka hem och sova, runt klockan två. :S

Men idag har varit en bra dag. Har pluggat och printat ut min essay, som säkerligen är jätebra. Nu ska jag hem till Lisa och försöka leka man och hjälpa henne sätta igång hennes el och installera hennes tv. Det kommer att bli bra.

Har fått ångest över att mina CSN-pengar inte har kommit, och eftersom värdparet ska åka iväg i en vecka (till Spanien tog jag just reda på) imorgon bitti så måste de ha hyra. Och isåfall har jag ca. 40 kr kvar att leva på. Inte roligt, så min underbara mor satte över pengar till mig. Sedan kom jag hem, och hon sa att det inte behöver betalas än, för jag har tydligen redan betalat för tre veckor. Och om jag vill får jag betala hyran månadsvis, vilket jag tycker verkar rätt så vettigt. Men nu får det vara nog. Ska åka buss. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar