fredag 14 augusti 2009

Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk

Jag såg ungefär halva Hello Saferide, sedan tröttnade jag och mötte upp Terese, Pirat och båda fransmännen. Vi såg ett par låtar av Bob Hund innan jag kände att jag var tvungen att gå om jag skulle hinna se El Perro Del Mar. Jag blev ändå mycket senare än jag hade räknat med, och det var kilometerkö utanför Annedalskyrkan (typ). Så det såg inte så hoppfullt ut. Men vi lyckades komma in, och precis framme vid ingången såg jag Lykke Li smyga in. Spelningen var bra, helt annorlunda från när jag såg henne i Arvika förra året. Då var det gitarr och mys, nu var det mer soul och faktiskt lite ös, om man kan med att beskriva hennes musik som sådan. I stort sett bara låtar från nya EP:n men Viktor klagar inte. Nu ska jag iväg för mitt första arbetspass och lite nervös är jag. Vet fortfarande inte helt vad det är jag ska göra.

Och ännu bättre - om bara 11 timmar kommer jag att få se Antony and the Johnsons live. GAAAAAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar