lördag 15 augusti 2009

Dry and Dusty

Längsta dagen i mannaminne. Det gick helfint på jobbet. Jag var frivillig till att passa väskor halva dagen, så det enda jag gjorde var att sitta och dricka kaffe och äta bananer. Jag fick visitera folk en smula, men sedan var det vakt som gällde. Jag klagar inte. Sedan såg jag en halvtimme av Robyn (awesome som alltid) och rusade hem för ombyte och för att svepa två cider. Sedan såg jag Laakso med Joni osv. och Markus är alltid underbar.

Sedan var det dags för Antony, en av festivalens höjdpunkter, och jag måste erkänna att jag var en så dålig människa att jag dumpade honom efter fyra låtar för att dricka vin med Alma. Jag kommer säkert vrida mig lite över detta, men jag tar alltid hellre Alma och Alkohol än Antony. Sedan var det Röyksopp (med Robyn och Karin Dreijer) för andra gången i år och sedan Fever Ray för tredje. Karin vet fortfarande hur man gör. Och nu ska jag bara äta nudlar. Jag dumpar klubbarna för sängen. För imorgon ska jag se Ptrick Wolf, my true love, för andra gånger och det missar jag inte för livet. Hurra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar