tisdag 18 augusti 2009

Dead leaves on the dirty ground

I onsdags när Markus spelade på Kungstorget sjöng han att sommaren tog slut idag. Och han hade, som vanligt, helt rätt. Jag har den stora äran att meddela att hösten är här. Visserligen är det sol och relativt varmt idag, men även om det regnar och även om det faktiskt är mörkt på kvällarna nu, så är inte det beviset. Det är nämligen så att jag har plockat fram mina höstskivor. Det finns vissa skivor och vissa låtar som jag alltid kommer att associera med hösten, och just nu lyssnar jag på dem och känner att det är helt rätt. Jag känner hösten i luften och hör hösten i mina hörlurar.

Alltså har jag gjort min höstspellista i Spotify. Och den känns bara så rätt. Just nu välkomnar jag verkligen hösten och till viss del kylan. Kan inte vänta tills jag får använda mina halsdukar igen.

Och för att lugna min mor kan jag säga att jag mår bra igen. Lite trött och småsnuvig, men det är ju inget att gråta över direkt. Nu har jag städat lägenheten, för i eftermiddag kommer det en tjej för att kolla på den. Alltid lika kul att bli väckt av telefonen, speciellt när det är Bostadsbolaget som ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar