söndag 29 mars 2009

Les Voisines

Idag har jag minsann varit duktig. Åkte in till Fröken Olsson där jag drack kaffe och pluggade med Emma och Ludde från klassen i flera timmar, och det känns verkligen som den omänskliga mängden information börjar sjunka in nu. Ska ta mig en kort paus och äta något, sedan ska jag begrava mig i boken igen. Jag hoppas verkligen att jag klarar tentan.

Jag hann också åka till biblioteket, för jag tyckte att det var på tiden att jag läste om min bibel (the Catcher in the Rye), men av någon anledning stod den inte på sitt vanliga ställe, utan på ungdomsavdelningen, och jag hittade inte. Så jag frågade en bibliotekarie, och det kändes nästan som om hon trodde att jag var 14. "Här står ungdomsböckerna på engelska, och om du vill ha något lite mer spännande så finns det här". Hallå eller! Men jag fick ju tag på min bok, så jag är glad.

1 kommentar:

  1. Jag ska berätta en hemlighet... Du är 14 år. Vi har hela tiden försökt dölja sanningen men nån gång måste du väl få veta.
    Mamsis

    SvaraRadera