söndag 1 mars 2009

I can't even think straight

Ibland blir jag så frustrerad över hur stereotyp gayvärlden är, och hur bögarna faktiskt försöker leva efter mallen. Gillar man inte Britney, Whitney och Mariah har man vänt ryggen åt den grupp man "måste" känna tillhörighet i. Hittade det senaste numret av qx på stan, och läste om "Månadens Nej, Tack!":

"Singstar Queen
En av tidernas mest överskattade rockgrupper får nu en egen singstarsamling. Meh! Efter ABBA-samlingen så tänkte vi oss minst 1001 mer intressanta namn som borde få en egen Singstarsamling. Varför inte Madonna, Michael Jackson, Cher, Kylie Minogue, R.E.M, Janet Jackson, Celine Dion, Britney Spears, Pet Shop Boys eller Whitney Houston? Nej, skärpning, vi går liksom inte igång på larviga Radio Ga Ga, eller jobbiga Bohemian Rhapsody."

Jag blir så argh av hela grejen. Pratar om överskattat och nämner Kylie Minogue och frickin' Celine Dion? Ja, det är ju fruktansvärt varierad musik som man kan tänkte sig att sjunga en hel kväll till. Eller hur! Och Freddie Murcury som för det första är fruktansvärt gay, och för det andra har gjort så sjukt många låtar, som låter väldigt olika allihop. Ifall man måste lyssna på själlös/massproducerad musik för att räkna sig till bög, så tackar jag nog nej. Jag ska bli nunna istället.

Sen när jag dessutom känner typ noll tillhörighet i det vanliga Svenssonsamhället finns det inte så mycket att välja på. Vilken tur att jag är så cool då att jag inte behöver ha en etikett stämplad på min panna, utan faktiskt kan välja att leva det livet jag själv tycker är värt att leva.

7 kommentarer:

  1. Jaa! Nunne for the win!!
    Eller var det nunna...? ;)

    SvaraRadera
  2. Meeeh! Hur vågar de göra narr av ABBA?!

    Men tänk iofs en hel Singstarskiva med bara Britney! Vore sååå fab! :D

    SvaraRadera
  3. Kolla in min blogg om tv-serier: http//www.nagotforalla.se

    Jag har skrivit en recension av Dollhouse första avsnitt. Recension av avsnitt två kommer upp inom några dagar.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  4. You go glenn coco!!!

    SvaraRadera
  5. Hörru, du kan faktiskt inte bli nunna, isåfall får du bli munk... Skulle nog vara snyggt med rakat uppepå. För övrigt behöver du inte ha nån etikett i pannan, du är Viktor rätt och slätt och det är himla bäst!

    SvaraRadera
  6. Men du kan faktiskt inte bli nunna. Isåfall får du bli munk. Skulle nog vara snyggt med lite kalt där uppe... Då blir du mer lik din far ;) Och du, du behöver inte ha någon etikett i pannan... Du är Viktor och det är bäst!

    SvaraRadera
  7. Oj, många kommentarer.

    Jocke: De gjorde inte narr av ABBA, de tyckte ju om den.

    Mamma: Du är fin du. :) Och jag ska säga till pappa vad du sa om hans hår. :D

    SvaraRadera