måndag 9 mars 2009

La Mode

Sitter och läser i den skamligt tråkiga realia-boken vi har i skolan, och håller på att somna. Men plötsligt finns ett ljus i smörjan - de skriver om mode, och "la haute couture" och nämner Gaultier, Chanel, Vuitton. Folk brukar tycka att det är underligt att jag älskar mode och designers, mest för att jag inte äger någon som kostat mig över tusenlappen (typ), och för att jag inte klär mig efter vad alla andra har på sig. Men att klä sig som man själv tycker, att finna sin egen stil, det är ju det mode går ut på. Säger jag som köper det mesta på H&M. Men så är det. Jag gillar mode.

Och sedan upptäcker jag dessutom att de har skrivit lite i förbifarten om Björk, och hennes udnerbara svanklänning. Kanske boken har lite potential ändå. (Säger jag, och nästa sida handlar om mjölkindustrin i Frankrikes lantiga delar)

1 kommentar:

  1. Hörru sonen, nu har jag skaffat mig en blogg också. Jag menar en riktig en, ingen kattblogg eller jobblogg utan en egen där jag kan skriva precis vad jag vill. Kolla får du se...

    SvaraRadera