lördag 13 mars 2010

Have a gay old time

Jag läste precis att homosexuella män i Sverige nu får donera blod, vilket inte har varit lagligt innan. Men bara om de har varit sexuellt inaktiva i ett år. Annars brukar jag tycka att Sverige är galet bra vad det gäller lagar som diskriminerar mot homosexuella. Men just donera-blod-lagen har jag alltid tyckt var fruktansvärd. Att vi inte skulle få ge blod bara för att vi löper större risk att få HIV och andra obehagliga sjukdomar. Det är bara fördomar och inget annat, och de måste väl för guds skull testa blodet ändå? Sedan upptäckte jag att det faktiskt var först förra året som transexualitet inte längre klassificerades som en sjukdom. Helt galet.

---

Annars så är allt bra. Jag tror att mitt vin igår hade stått lite för länge sedan jag öppnade flaskan, för jag kände mig väldigt skum och var all over the place. Men jag mår fint idag. Jag kan ju till och med forma tankar om moraliska och legala problem. Inte illa. Men nu så ska jag upp och dricka en hel massa kaffe och sedan plugga, plugga och plugga.

2 kommentarer:

  1. Fast sen kan man ju fråga sig vilken bög som har varit sexuellt inaktiv i ett år. På tal om det, när kommer du hem ?

    SvaraRadera
  2. Haha, true that!
    Jag kommer hem i juni någon gång. Vi har sista tentan den nionde, så det borde bli rätt snabbt efter det.

    SvaraRadera