fredag 19 mars 2010

And it hurts with every heartbeat

Ojoj, efter den här dagens lektion så är jag mycket lugnare vad det gäller vår literary survey tenta på tisdag. Hade lite panik över att vi ska lära oss allt om en hel massa böcker och dikter och kända poeter och författare mellan 1600 och 1800-talet. Men jag har insett att det enda som behöver göras är att läsa lite och tänka efter. Inte banka in information som lingvistiken. Det kan nog gå vägen ändå. Känner att jag till och med förstå mig på Paradise Lost, som är en makalöst lång och komplicerad dikt på 12 böcker, skriven på 1600-talet och således inte med den enklaste Engelskan. Vi får helt enkelt se. Ikväll kommer Lisas vän hit till Brighton, så vi ska först ta henne till Prince Albert och sedan visa henne Brightons nattliv genom att gå till Digital. Känns som om det kommer att bli en bra kväll, speciellt med tanke på att jag ahr varit duktig idag, och vet exakt vad som ska hinnas med imorgon.

1 kommentar:

  1. Bara tanken på Paradise Lost gör mig uttråkad... orkade aldrig igenom den...

    SvaraRadera