söndag 28 mars 2010

Come on: Vogue! Let your body move to the music

Jag fortsätter min madonna-binge. Jag gillar det. Det känns väldigt skumt att vakna upp på en söndag och upptäcka att alla är i Sverige, Paris eller Dublin. Jag tackar gudarna för att Jennifer är här. På ett sätt önskar jag verkligen att jag också var hemma just nu, men å andra sidan är det rätt så underbart att faktiskt kunna njuta av Brighton lite, utan att ha panik över skolan. Nu är det dessutom vår och värme, så det är extra bra. Jag tänker ta ledigt första halvan av veckan, och sedan göra de underbara uppsatserna.

Igår såg jag värsta dramatiken utanför mitt hus. Det var en fiskmås, en helt och hållet psykopatisk fiskmås, som stod på en annan mås och försökte hacka sönder den. Den höll fast den i säkert fem minuter, och när offret äntligen kom loss så fastnade deras vingar i varandra och det såg ut som om de stod och höll om varandra. Sedan kom de loss, och psychot började försöka käka upp offret igen och höll tag i dess näbb så att den inte kunde flyga iväg. Det hela var väldigt dramatiskt.

---

Hej och hopp, åtta timamr senare skriver jag klart mitt inlägg. Jennifer kom hit och vi satt och såg på Vill & Gräs och åt McDonald's hela dagen. Det var trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar