lördag 6 mars 2010

Beware the jabberwocky

Jag tänkte skriva lite om filmen igår, men det får nog bli hastigt. Jag somnade i två och en halv timme och vi ska gå om typ tjugo minuter. Ikväll är det först en dålig spelning, mellanlanda på Pav Tav och sedan till 13 Monsters, min favoritklubb som vi missade förra månaden. :)

Filmen i alla fall. Det är lite synd, men jag blev lite besviken. Jag visste redan innan att det inte var det riktiga Alice-historien, utan snarare en fortsättning/fri tolkning, och det var bra att jag visste om det, annars hade jag nog tyckt ännu mindre om den. Jag vet inte riktigt vad det var med filmen, jag jag misstänker att det var manuset och det att det var en Disneyproduktion. Det kändes lite för gulligt lite då och då och jag hade velat se lite mer av Burtons vanliga knarkade mörker. I vilket fall var den vanliga truppen av skådisar like underbar som alltid. Helena Bonham Carter vad helt magnifik, Johnny Depp är alltid Johnny Depp och jag blev riktigt positivt överraskad av Anne Hathaway som var riktigt rolig och lite skruvad som den Vita Häxan. Det var egentligen inte en dålig film på något sätt, men den går inte riktigt att mäta med Burtons andra filmer. Men jag kommer definitivt se den igen, och vem vet - den kanske växer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar