lördag 13 mars 2010

At the late night, double feature, picture show

Idag har jag lekt svensk och kollat på melodifstivalen. Det är en väldigt spännande sak att se den utan att ha hört något bidrag i förväg och sluppit undan all galen mediauppmärksamhet. Det slg mig hur fruktansvärt tråkiga de flesta av bidragen var. Jag tyckte nog att Jöbacks låt var lite fin, och jag blev väldigt överraskad av att jag gillade Salem al Fakir, för jag brukar inte alls tycka om honom. Like, at all! Han är bara nasal och jobbig. Men den här låten tyckte jag om. Och det var inte förrän efter allt var klart jag fick reda på att hon vinnartjejen är Idol-bruden. Där ser man.

Nu är jag klarvaken, och mina flickor ska till Pav Tav, så jag funderar starkt på att faktiskt läsa lite i min lingvistikbok. Det har nog inte hänt någon gång att jag ahr pluggat när klockan är 21:57. Men någon gång ska väl vara den första?

---

Eller så vilar jag hjärnan och kör på en tidig morgon istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar