tisdag 2 mars 2010

Don't you see? This is just like that only with a few things changed

Vaknade upp med feber igen, men var tvungen att släpa mig ur sängen. Vi hade samtal med vår lärare om våra Hamletuppsatser, så jag kände mig tvungen att åka till skolan. Resultatet var väl sådär. Han tyckte om min uppsats, men betyget var väl inget att göra glädjedansen för. Men å andra sidan så var det bara second draft, vilket betyder att den slutgiltiga produkten ska in på fredag, och då brukar betyget höjas. Dessutom vet jag vad han vill att jag ska lägga till, ta bort, ändra och i allmänhet bara fokusera på. Och det var inte så jättemånga i klassen som hade gjort en smashing success, så jag är inte speciellt orolig. Han sa ändå att den var bra och att jag uppenbarligen hade lagt ner mycket tid på den.

Just nu har febern lagt sig lite, men jag mår fortfarande inget bra alls. Det hjälper lite att det två dagar i rad har varit klarblå himmel och varmt. Våren får mig alltid att må bättre och bli gladare. Jag känner för att gå längsmed stranden eller bli nykär eller något. Men det har jag inte tid med. Jag måste fokusera på att bli bättre, samtidigt som jag måste skriva om min uppsats, skriva en helt ny argumentative essay och läsa Gullivers resor. Oh, joy.

Idag är det även Matildas sista dag i Englandet, så jag måste ta mig bort till Lisa och säga hej då till henne. Just nu är de upptagna med att vara "ASBAKIS" så jag kan vila lite innan jag går dit. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar