torsdag 18 mars 2010

Cause somewhere in the crowd there's you

Ojoj, igår var en helt underbar kväll. Efter att ha legat i sängen och velat dö större delen av dagen var det skönt att bara lämna mitt rum. Vi tog ett glas vin på Miami innan spelningen, och sedan skuttade vi glada till klubben. Spelningen var helt underbar, och det var länge sedan jag såg en sådan glädje på scenen. Alla stod och log hela tiden och vi dansade som aldrig förr. Speciellt fiol-gubben var asskön. Han var barfota och studsade omkring och bara log och log, fast han såg ut som om han snarare skulle passa in i Judas Priest än ett litet indiepop band som beskriver sin musik som "gay, church music". Efter spelningen kom trumpetkillen fram till os framför scenen och började prata, mest för att vi var de bästa i publiken. Sedan kom en bassist och pratade ännu mer, men sedan blev vi utslängda av elaka vakter. Men deras turnébuss stod utanför så innan vi hann gå så kom det fram ännu fler från bandet, och vi stod kvar där och bara hängde i säkert en halvtimme. Det var nästan så att vi gick på efterfest ihop, men deras manager var psycho och ville skicka iväg dem till London med en gång. Jag tyckte speciellt mycket om trummisen. Vi pratade Sverige och försökte komma på vad som var störst - ABBA eller IKEA, och sedan sjöng vi ABBA låtar och mobbade tysken i bandet. Samma tysk började sedan hångla med Molly innan de var tvungna att åka.

Vi var helt lyriska efter det på väg hem, så vi bestämde oss för att ha lite efterfest i loungen på Miami, klockan elva. Alltid skönt att ha efterfest så tidigt, så jag somnar vid tre istället för att börja efterfesten då. Idag är jag pigg och vacker och håller på att försöka bleka och tvätta massa vita t-shirts. Nu så ska jag plugga och gå till laundretten och bara vara jättelycklig över gårdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar