måndag 1 februari 2010

Who gives a fuck about an Oxford Comma?

Nu är jag inne på andra veckan, och det känns som att vardagen börjar bli lite mer vardaglig. Har skaffat busskort och gjort en kickass veckobudget, och har full koll på både hälsa, studier och ekonomi. Hurra. Men känner jag mig själv rätt så åker jag snart på en dunderförkylning. Men jag har vitaminer i alla fall. Igår skrämde jag mig själv genom att sitta och läsa i vår fettolingvistikbok och jag tyckte verkligen att den var jätterolig. Ah, språknörden i mig har blivit undernärd över julen, då jag frossat på fett och godis istället. Skönt att vara tillbaka på mer litterära dieter. Imorgon ska vi egentligen se del två av en fyra timmar lång filmatisering av Hamlet, men det känns inte så överdrivet lockande att rulla till skolan enbart för det, så jag håller på med att ladda ner filmen så jag kan se den hemma imorgon. Då slipper jag åka buss och kan sticka samtidigt. Everybody wins. Nu ska jag koppla bort skolan en sekund och dricka kaffe istället.

So long, suckers à la Professor Farnsworth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar