måndag 15 februari 2010

Demon

Ok, jag är lugnt. Var en smula panikslagen förut, då jag upptäckte att lönen jag trodde var borta tydligen har gömt sig på mitt konto hela tiden. Fråga mig inte hur det har gått till, men så är det, vilket betyder att hela min veckobudget är fuckad. Men jag har gjort en ny och ska nu leva på 750 kr i veckan, vilket när jag tänker efter faktiskt inte är speciellt lite pengar. Det är bara vår galna livsstil här som har fått mig att tro att det är megalite. Men från och med nu kommer jag verkligen att tänka efter varje gång jag lägger pengar på något, och de dyra utekvällarnas tid är förbi. Fast jag har faktiskt inte varit ute i närheten så många gånger nu som jag var i höstas, och det känns faktiskt rätt bra. Viktor är inte längre en partyprinsessa, och det känns lite upplyftande, faktiskt. Så jag är hoppfull och känner mig som en bättre människa. Det här fixar jag. Och hör sen!

Det var bara lite snopet att jag har hållt på och trixa fram och tillbaka om den äckliga lönen. Men jag tror nog tt den kan ha betalats in i början av februari, bara att den är bokförd tidigare. Annars hade jag märkt det.

1 kommentar: