torsdag 18 februari 2010

Love profusion

Vaknade en halvtimme innan mitt alarm idag och kände mig helt utvilad, så jag skuttade glatt upp för att duscha och upptäckte att duschen inte funderade idag. Skoj. Så jag tvättade mitt hår över tvättstället. Man måste ha lite fantasi förstår ni.

I vilket fall som helst - vi skulle se film idag i biblioteket: My Fair Lady med den alltid bedårande Audrey Hepburn. Men efter en och en halv timme så gick brandalarmet så hela biblioteket tömdes långsamt på hundratals elever och vi fick inte komma tillbaka förrän efter en halvtimme vilket innebar att vi inte hann se klart den sista halvtimmen. Lite synd, jag hade gärna sett hur det slutade. Nu är jag hemma och pimplar kaffe. Ska ta en lite paus från skolan nu och sedan ska jag skriva om kvinnorna i Hamlet så att fingrarna ryker. Känner mig inte så jättekreativ idag, men tror nog att det kommer med kaffet. Och jag vägrar sitta hela helgen och panikskriva. Jag har aldrig jobbat bra under press. Eller, jag tror inte att jag gör det i alla fall. Har aldrig tillåtit mig att hamna i en situation då jag måste producera 1500 ord på en kväll. Kalla mig tråkig och försiktig, men jag gillar att ha ti på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar