måndag 22 februari 2010

In December drinking horchata, I look psychotic in a balaclava

Idag är jag minsann på bättringsvägen. Jag hade ändå bestämt mig för att inte gå till skolan idag, eftersom vi inte har några jätteviktiga lektioner, och jag vill bli helt frisk innan jag åker dit. Så jag hade tänkt att gå upp vid tio, eftersom jag har en del att göra trots förkylning. Men av någon anledning vaknade jag vid sju och kunde inte somna om, så jag har varit uppe länge och fått mycket gjort. Jag har skrivit mer än jag behöver på min Hamlet-uppsats och måste ändå få in lite fler citat från pjäsen, så jag kommer nog klara det bra. Då kan jag säkert ta bort lite grejer som jag ändå inte gillar med min uppsats. Det är lite frustrerande för vanligtvis lyckas jag klämma ur mig bra analyser utan att tänka efter, men den här känns bara ansträngd och ofokuserad. Men jag har några dagar på mig att fixa till den, så det borde väl gå ok i alla fall.

Idag har jag också varit duktig och lyssnat på vår första grammatiklektion. I år har de nämligen inte råd att flyga ner vår grammatiklärare, så han har gjort podcasts för oss att lyssna på, så får vi göra övningar med en annan lärare här. Det var en annorlunda upplevelse att ha lektion på det viset, men det funkade bra och vår lärare är rätt så grym, så det är lugnt. Detta betyder att jag egentligen kan skippa grammatiklektionen imorgon, eftersom vi bara kommer att göra övningar, och jag redan förstod allt i föreläsningen och har allt material hemma. Alltså kan jag tillbringa två dagar till i mitt rum så att jag verkligen blir helt och hållet frisk. Denna gången tänker jag inte ta några risker och överanstränga mig innan jag är helt och hållet 100%.

Så nu ska jag sluta anstränga hjärnan och se på det nya avsnittet av Family Guy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar