tisdag 23 februari 2010

To boldly go

Jag har inte rakat mig sen i fredags, och mitt skägg är längre än det någonsin varit. Det är lite kul, men jag skräms lite, för jag har upptäckt att en stor del av mina skäggstrån är vita. De ser ut som typ stråna i tandborstar. Lite läskigt, men jag kommer aldrig att skaffa skägg ändå, så ingen större skada skedd. Idag mår jag betydligt bättre, förutom att min näsa fortfarande har mer snuva än vad som är mänskligt möjligt. Men det kommer nog lägga sig om någon dag. Vi har ju ingen skola imorgon heller.

På tal om skola så har min Hamlet uppsats börjat se klar ut, men den är mer än 100 för lång, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta bort. Men jag ska be flickorna läsa igenom den imorgon så kan de nog hjälpa mig. Jag har gett upp hoppet på ett VG, men på en sådan här avancerad nivå så är ett G faktiskt en bra bedrift.

Dessutom har jag kommit fram till att jag ska bli en trekkie. Mr. Patrik har lovat att hjälpa mig komma på i vilken ordning jag ska se serierna. Vi får se om det blir något av det, men jag brukar ju passa bra ihop med nörderier och tv-serier, så varför inte? Men det får nog bli om ett par månader, jag är fortfarande jättepepp på att se om Förhäxad för första gången på typ fem år.

2 kommentarer:

  1. haha jag har redan börjat tanka alla säsonger av enterprise.

    SvaraRadera
  2. Men vad bra. Då har du ju allt tills jag kommer tillbaka.

    SvaraRadera