måndag 20 april 2009

Keep your brain-waves away from me!

Idag hade jag ett litet samtal med en av mina lärare för att se hur jag ligger till. Det gällde talfärdighet, vilket är något jag aldrig har varit bra på, vilket språk eller ämne det än gäller. Det kan vara svårt att tro om någon som pratar så mycket, så gärna och så fort som jag, men de muntliga delarna har aldrig varit min styrka. Inte direkt någon överraskning att jag ligger på ett G+. Om jag gör en riktigt bra sista uppgift kan jag höja mig till VG, men för en gång skull hade jag faktiskt varit nöjd med ett G. Man kan inte få VG i allt (även om jag i stort sett alltid siktar på det, och i ärlighetens namn oftast får det). Just för den muntliga delen kan jag tycka att ett starkt G är alldles ok.

Idag har jag dessutom upptäckt att Patrick Wolfs nya singel har släpts, men eftersom jag faktiskt har lyssnat en hel del på den på myspace så var det kanske inte så extraordinärt. Men nu har jag också fått tag på B-sidan, och det är så att man ryser av att bara tänka på den. Den mannen är verkligen extremt bra på att välja B-sidor. Nu kan jag inte vänta på att skivan ska släppas!

4 kommentarer:

  1. Vad spännande med en så bra b-sida på Wolfs singel... den skulle jag vilja höra. Är den i samma stil som Vulture eller helt olik den?

    SvaraRadera
  2. Oh, nej den är helt olika. Harpsichord och stråkar. Den är lite mer Wind in the Wires, skulle jag säga, fast ändå 2009.

    SvaraRadera
  3. Ah, harpsichord är väl detsamma som cembalo? Det instrumentet älskar jag. Tori Amos har ju använt sig en del av det också. :-)

    SvaraRadera
  4. Precis. Och Tori är ju rätt grym också. :)

    SvaraRadera