måndag 13 april 2009

Raise high the roof beam, carpenters

Stockholm var underbart. Det blev inget partande direkt, men det var skoj ändå. Vi åkte in till stan och vandrade runt i Gamla Stan i ett par timmar, och bara myste. Sedan lyckades vi snubbla på ett vaktbyte vid Slottet och kände oss alldeles turistiga. Innan jag åkte hem shoppade jag en massa, vilket gör mig glad. Och vi njöt av den extrema värmen och åt glass och lekte sommar. Dvs. en nästintill perfekt pre-weekend.

Nu är jag hemma, och det var precis så jag kände när jag tog bussen från Nils Eriksson bort mot Frölunda - jag är hemma. Stockholm var en jättefin och mysig stad, men jag känner mig verkligen hemma i Göteborg. Det är min stad. Speciellt när det är så fint vårväder, och jag har lagom att göra i skolan - inte för mycket, men heller inte för lite. Idag ska jag vara med Terese, och sedan behöver jag faktiskt inte göra någonting, vilket känns väldigt befriande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar