tisdag 28 april 2009

Kino

Tentan gick fint, och äntligen är det över, så jag har något roligare att skriva om.

Jag och Jocke var och såg på bio - The Reader. Den var rätt så mycket underbar, skulle jag vilja påstå. Väldigt mörk och dyster, men ändå fin och gripande. Kate Winslet är wunderschön. Satt även och läste SFs bio-tidning på vägen hem, och upptäckte hur många 70-tals skräckisar som görs om just nu. Det är knappast någon nyhet, men det finns verkligen miljoner av remakes iår också. The last house on the left, Fredagen den 13:e och, ve och fasa, Terror på Elmstreet. Att göra en nyversion av den är kanske helgerån i sig, men en Freddy Jruger utan Robert Englund? HELGERÅN! Men - Wes Craven ska göra en ny Scream-film, och även om både tvåan och trean kanske inte kommer gå till historien som kalssiska mästerverk så var de fortfarande hysteriskt roliga, och ettan är och kommer förbli en av mina favoritfilmer, så jag tycker att det är massa skoj. Än så länge är inte mycket klart, men Craven ska regissera, och tydligen skriver Kevin Williamson manus, som för de två första. Och Både Courtne Cox oxh maken David Arquette kommer förmodligen tillbaka, så i stort sett alla viktiga är med (förutom Neve Campbell då, men vem kommer sakna henne överdrivet mycket?) Hurra, hurra. Ska nog fira med att se ettan imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar