måndag 27 april 2009

Here today, tomorrow next week!

Idag har jag pluggat en hel del inför tentan imorgon, men jag känner att jag borde ha gjort mer. Men varje gång jag öppnar böckerna känner jag för att spy på dem. Om någon bara nämner "villkorlig satsfogning" kommer jag hugga dem med en gaffel! Och vanligtvis brukar detta betyda att jag är rätt väl förberedd, men den här tentan är bra mycket svårare än de förra... Jaja, det kommer nog gå väl.

Ja har dessutom gjort en liten utflykt till Bengans. Det var flera månader sedan jag senast köpte en skiva, och tyckte att det var på tiden. Så jag bestämde mig för att köpa den underbara boxen med "The Sugarcubes" samlade verk som jag har dreglat över de senaste året. Och det var ett mycket bra beslut, eftersom jag i stort sett bara lyssnat på deras första skiva, och ville ha resten (vilka också är underbara). Jag håller ju dessutom på att införskaffa alla Björks skivor, och samlingen är inte komplett utan dessa små mästerverk från sent 80-tal. Jag blir bara mer och mer kär i den kvinnan.

Imorgon skall jag och Jocke på bio, för att fira att mina tenta är över. Det ska också blit grym. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar