söndag 26 april 2009

Ah to be young again. And also a robot...

Midnattspromenader är helt klart underskattade. Jag har jobbat hela dagen, från 12 till 21, med en massa stress och traumatiska upplevelser (som en liten pojke inlåst på en toalett i 40 minuter). När jag slutade stannade jag och Catrin kvar ett tag, och sen fikade vi med ett par stycken som skulle jobba natt. Och även om vägen från Marklandsgatan till Raiotorget inte är den mest underbara, med en massa hyreshus och spyor utströdda med jämna mellanrum, kan en promenad mitt under en mörk himmel vara helt underbar. I alla fall med rätt musik i lurarna, och tack vare Mr. Wolfs nya skiva hade jag det.

Imorgon är jag helt och hållet ledig, så ska sova så länge jag bara kan, och sedan plugga och annat skoj. Nu ska jag vara så pretetiös igen att jag ska läsa i min roman från början av 1900-talet. Ja, gott folk, jag läser klassiker efter klassiker. Och nu handlar den om en hund, hör och häpna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar