tisdag 7 april 2009

Poesi

Har nyligen upptäckt min gamla sida på haket.com där jag har laddat upp lite dikter och texter de senaste tre åren. Och jag blev så förvånad när jag upptäckte att jag skrivit närmare 40 dikter. Trodde definitivt inte att jag vår så kreativ. Vet inte varför, men jag tycker mycket om att skriva just dikter. Alla är inte så djupa, men jag känner att det kan vara så befriande att bara få skriva av sig ibland. De flesta brukar vara på engelska, och jag har verkligen ingen aning om varför. Tror att det är lättare att låtsas vara artistisk på ett språk som inte är ens modersmål, eftersom man använder sig av det på ett helt annat sätt. Men att läsa igenom mina gamla dikter på engelska gör mig ibland lite bitter, eftersom jag inser att jag inte alls är lika duktig på språket längre. Men vänta bara tills jag reser till England!

---

Så därför får ni lite av mitt väldigt imponerande register. ^^



Lying was your special gift
Lying was your thing
Lying was you middle name
Lying was your profession

And yet, when I wanted you to lie
When your lie was all I needed
You told me the truth
And the truth destroyed me


...

A woman was waiting on a bench in the park
For her man so lovely, mysterious and dark
She was a bit Angry, for he was was late
She waited and waited, and her loved turned to hate
How dared he be late and leave her alone
She was so angry she picked up a stone
She threw it hard over a tree
Where something happened, that she did not see

On the other side a man stood waiting
For the beautiful girl he was currently dating
He was a bit angry, for she was late
He waited and waited, and his love turned to hate
All of a sudden, something hit his head
And within a second, the man was dead

She never found out about his terrible fate
And forever her heart was filled with hate
For the man she had brutally slain
She never heard his cries of pain
She thought of herself as an innocent dove
And never understood she had killed her love


...

Och en på svenska (ifall någon orkar läsa)



Välkommen hit
Alla ärliga
Välkomna hit
Till en förening för alla oss
Som aldrig ljuger
Här kan vi vara tillsammans
Alla ärliga
Aldrig ljuga
Aldrig bära falsk vittnesbörd

Oh, vad roligt vi ska ha!


...

Så där fick ni lite. Minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar