torsdag 1 oktober 2009

Voiceless velar plosive

Hela veckan har bara handlat om plugg. Vi har ju första tentan imorgon, och även om jag har hunnit med att shoppa lite, luncha på stan etc. så har mesta tiden gått åt plugget. Och även fast jag känner att jag är säker på provet - jag vet det mesta och kan det jag ska kunna och mer - så känner jag att jag borde ha pluggat mer. Men varje gång jag tar upp boken vill jag bara kasta den på någon. Och när den känslan infinner sig så brukar det betyda att jag kan det. Men vi får se. Blir alltid paranoid när det kommer till tentor.

Imorgon, efter klockan elva kommer jag bara vara så glad att ha det över, och att det dessutom är fredag gör inte saken värre. Ska vara så skönt att bara släppa allt. Och släppa loss. Hade även tänkt att färga mitt hår, för nu är det inte ok. Det som var blont är nu orange, och det som en gång var brunt är nu min naturliga hårfärg (dvs. gråaktig) och jag minns nu varför jag inte har haft ofärgat hår sedan nian. Inte ok. Så imorgon blir det förmodligen brunt igen, även om jag är lite sugen på svart. Men ingen håller med mig, så faller för grupptrycket. För den här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar