måndag 19 oktober 2009

Jag är kär i en borderline

Efter en lång och händelserik helg är allt tillbaka till vardagen. Det var som sagt helt underbart att träffa Nanne och Jocke och jag hoppas att de hade det trevligt. Jag vet i alla fall att mina vänner här tyckte om dem. Igår var jag helt och hållet i zombietillstånd hela dagen, vilket var rätt välbehövligt och en smula skönt. Men nu är det som sagt måndag igen, och slut på party och förströelse/förstörelse. Idag ska jag ta mig en liten tupplur och sedan ska jag plugga, och faktiskt ser jag fram emot att få lite utlopp för mina akademiska perverser. Ska skriva en uppsats om en bok, vilket egentligen är det jag mest tycker om att göra. Det lär bli riktigt spännande.

Igår läste jag klart min bok, Nick Hornbys senaste, och det slog mig att jag har läst tre böcker plus en pjäs sedan jag kom hit. Jag kan inte för mitt liv lista ut hur det har gott till, för jag har noll fritid. I vilket fall var den precis lika underbar som man kunde förvänta sig av Mr. Hornby. För att citera min pappa, om sagda litterära geni: "Allting är så genomtänkt. Han skriver aldrig någonting utan att det har en mening". Spiken på huvudet far. Nick Hornby, du är bra att ha i ett främmande land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar