lördag 24 oktober 2009

Stranger than Kindness

Hade en lite galen kväll igår. Jag och Lisa blev helt och hållet jätteförbannade på varandra och stod och skrek på varandra utanför bion. Jag blev så arg att jag slängde min pommes frites talrik på marken och hon rusade till en taxi och åkte hem. Sedan lugnade jag ner mig, som brukar vara fallet, men efter mycket längre tid än vanligtvis, och jag åkte hem till henne och såg på Sex and the City och sov på hennes golv.

Men goda nyheter - inte nog med att Fever Ray ska släppa en Deluxe Edition av sin skiva om en månad, hon släpper en av låtarna hon brukar köra live som singel. Det vill säga en låt som inte finns på skivan, som jag har hört live tre gånger och nu kommer få tillgång till på riktigt. Dessutom har den en enastående video, som får en att längta tillbaka till det mörker som infinner sig när man ser henne live, den känsla av att vara ett med musiken, i en helt annan värld. OCH om man idag köpte den engelska tidningen "The Guardian" så fick man en länk där man kunde ladda ner en live inspelning av skivan, med sagda låt "Stranger than Kindness" som är mycket bättre än jag ville minnas, och dessutom en cover på en Nick Cave låt. Inte för att någon av mina fyra läsare bryr sig så mycket, men vill man få tag på denna underbara skiva så är det bara att titta in på http://guardian.co.uk/feverray.

Fler goda nyheter är att jag fick högsta möjliga betyg på min förra uppsats, vilket känns bra, för nu snickrar jag på en ny, och den var 740 ord lång, istället för 400-500 som den skulle vara, och nu har jag tvingats ta bort alla bra bitar. Så vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar