fredag 16 oktober 2009

Ge mig ingen vit skit, ge mig afrobeat!

Igår var en helt ljuvlig dag. Mötte mina älsklingar i London, och vi gick runt överallt och såg allt. Helt underbart. Vi kom hem till Brighton och jag dumpade av dem på hotellet vid nio, och åkte hem och fräschade upp mig. Sedan mötte vi Lisa och Felicia och allihopa på MashTun och festade som om vi var i Borås . Fast bättre. Det var verkligen underbart. Idag har jag varit i skolan, och till min stora glädje är alla spår av feber och halsont helt bortblåsta. Nu ikväll ska vi in och äta fancy middag i stan, och sedan hänga hos Lisa om hon är vaken än.

Men det bästa av allt är att jag ahr fått tag på markus Krunegårds nya skivor. BÅDA TVÅ. Jag har inte lyssnat på annat de senaste två dagarna, och jag är så kär. Ingen kan som Markus. Det finns få människor som kan skriva "som ett eftertraktat mongobarn" och få det att låta innerligt och vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar