torsdag 31 december 2009

In it for the kill

Ett år förbi, väldigt fort. Ett decennium förbi, mycket mindre fort. Det är lite skrämmande att tänka på att det snart kommer att vara 10-talet. Känns främmande, och ärligt talat uråldrigt. 2009 har i alla fall för mig varit ett bra år. Kanske inte det bästa i världshistorien, men jag har definitivt haft väldigt roligt. 09 har varit väldigt mycket musik, med både skivor och många spelningar, men även mycket uteliv och dans, och utan att låta konstig så kan jag med säkerhet säga att jag känt mig som mest levande klockan 02:13 på ett kolsvart dansgolv med bara musik i mitt huvud. Höjdpunkten av mitt år har utan tvekan varit Brighton. Staden i sig och alla mina underbara vänner där nere kommer att definiera 2009 för mig, och bara jag hör Seaside med The Kooks, eller Shut up and let me go med The Ting Tings så kommer jag att befinna mig där igen. Jag har höga förhoppningar om att 2010 kommer att bli ännu bättre än 09, då det kommer att vara Brighton fast utan allt regn. Jag har ju länge anat att jag är en smula synsk. Eller så är det inte så mycket klärvoajans som det är naivitet. (Hah, jag är så pretto som använder ordet klärvoajans, men mitt nyårslöfte var ju att använda en mer avancerad vokabulär).

---

Så där. Här har ni två saker som för mig summerar nollnio bättre än något annat.


Låten mest 09 för mig och mitt sinnesstånd:



Och 2009 års bästa bild:

Happy New Year, suckers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar