torsdag 7 maj 2009

Memory Lane - Wie gehts du?

Jag har en helt sjuk nostalgitripp just nu. När jag var hemma i Borås började läsa en massa Dragonballpockets bara för skojs skull, och jag blev helt fast igen. Kände mig precis lika nördig som jag var när jag läste dem vid 14 års ålder. Sedan började jag även spela Final Fantasy (också nördigt) vilket tog upp i stort sett all min lediga tid när jag var 16. Och av någon anledning började jag lyssna på en massa gammal musik som jag lyssnade på när jag försökte vara synthare när jag var 18, vilket i sin tur gjorde att jag mindes en hel massa av min tyska. Det är helt otroligt hur mycket jag känner mig som en hopplöst geekig tonåring igen. Känner mig inte alls som den personen längre. Men det är kul att återuppleva gamla minnen. Synd bara att jag inte har kvar några av alla de miljoner bilderna jag hade från den tiden. Kanske lika bra det, för annars hade jag nog gått under av nostalgi.

Men idag är jag en hel massa trött, så ska bara slappa hemma ikväll. Imorgon fyller ju Terese år, så då lär det bli lite mer livat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar