fredag 15 maj 2009

Hej, heeeeej välkommen

Mycket bra dag idag. Den bästa delen var nog när Jocke blev vettskrämd av en liten hund som skällde i lägenheten bredvid, precis när han gick ut från min lägenhet. Det var ite lika roligt när jag själv blev ännu räddare, då jag gick ut från lägenheten, och stötte på en kvinna och två hundar precis bredvid mig, och hoppade två meter. Sedan blev jag livrädd när Amanda (den rödhåriga) knackade mig på axeln på vagnen. Sedan blev jag påhoppad av Underbara Alma på väg mot biblioteket, och hoppade ett par meter till. Det är möjligt att jag borde kolla upp mina nerver?

Så jag pluggade en stund på biblioteket och lånade lite franska böcker, för att det är skoj (!). Sedan tänkte jag säga hej till Alma på hennes jobb på Le Pain Francais, där jag stötte på hennes syster (även hon kallad Amanda). Så där stannade vi och flummade med Alma i två timmar, innan jag åkte hem och försökte plugga lite mer. En alldeles förträfflig dag, måste jag säga, även om jag kanske kan känna att jag borde ha pluggat lite mer. Men en översättningstenta är ju faktiskt väldigt svår att plugga inför. Kan man det inte, så kan man det liksom inte. Det får gå som det går. Jag är förberedd. Kör på taktiken "ta det lugnt och vila hjärnan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar