lördag 16 maj 2009

Did I fall asleep

Yes, let's get the formalities out of the way, don't you think? Skrev tenta idag, och den var förvånansvärt lätt, faktiskt. Om jag inte har noll självinsikt så borde jag har klarat den. Ikväll blir det schlager för hela slanten, med eurovision, vänner, vin, singstar och Gretas (kanske). Heja Estland, yes? Lyssna själv:



Men nu till de goda nyheterna. Dollhouse har fått en ny säsong! Jag var lite seg i starten med att se serien, pga datorkrångel (som nu är lösta, men låtom oss diskutera detta senare). Jag hade hört att serien inte var alls så bra som man kunde vänta sig av TVs Gud, Joss Whedon, så jag valde att inte ha överdimensionerade förväntningar, och tyckte att serien var riktigt bra. Kanske inte så att den mätte sig med hans tidigare verk, kanske, men likväl helt klart sevärd. Men sen, efter halva säsongen började den bli helt fantastisk. Spännande, rolig och överraskande, som det ska vara.

Men eftersom serien för det första inte hade speciellt höga tittarsiffror alls och för det andra sändes på FOX, tv-stationen from hell som har avslutat fler av mina favorit tv-serier än man kan räkna (Wonderfalls, Firefly, Futurama, Tru Calling, Angel etc.) och dessutom oftast innan de borde ha avslutats. Men av någon oförklarlig anledning har de tydligen gett Dollhouse en ny säsong på 13 avsnitt - det officiella utlåtandet kommer på måndag, men tydligen var det rätt säkra källor.

Jag vet att jag går på om saker som förmodligen bara intresserar mig, men jag är så fruktansvärt glad att jag kommer att få se mer Joss på tv till hösten. Det ska bli speciellt spännande då Alan Tudyk från Firefly gör en av de bästa rollerna på TV på flera år, och då Amy Acker är en av de mest underbara kvinnorna någonsin. Gaaah!

Yes. Nu ska jag fira genom att slöa.

Och ja, min datorsituation. Den underbara mamman har varit klok nog att köpa en ny dator, vilket betyder att jag får låna hennes gamla tills vidare. Huzzahs are in order!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar