tisdag 19 maj 2009

Je peux compter

Jag har varit så extremt vuxen och gjort en ekonomisk plan för mina närmaste månader. Jag vill inte gärna överleva sommaren utan att ta något från mina undanlagda pengar, så jag har gjort en liten kalkyl, som jag skulle vilja dela med mig lite av. Snälla säg åt mig om det på något sätt låter orimligt (dvs. visa den för pappa, mamma, han kan ju sådant här vill jag minnas):

Ok, jag har flörtat till mig en liten extra tid imorgon, och hoppas på att kunna få ett par till innan månaden är slut, nu när jag inte har några fler lektioner (hurra). Vilket betyder att kommer få väldans lite i slutet av juni. Så om jag riktigt håller i pengarna jag kommer få i slutet av maj, dvs. lever på 3000 kr efter alla räkningar är betalda, så borde jag i alla fall ha ett par slantar över så jag kan utföra samma dans i juni. Och i juni får jag förhoppningsvis jobba rumpan av mig, så att jag kan få leva lite mer de två sista månaderna innan jag åker iväg.

Sen kanske jag är för trött för att tänka och räkna klart... Ja, jag tror jag ringer min far imorgon och ber honom berätta för mig om jag är duktig...

Men enligt min logik låter det här mer än rimligt, vilket betyder att jag kan överleva både juni och juli och samtidigt gå några tusen plus, vilket är riktigt goda nyheter. Men jag kan nog glömma att gå på Morrissey två dagar efter min födelsedag. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar