tisdag 23 december 2008

Pieces of what?

Ok, kan inte riktigt fatta att det är julafton om bara tjugo minuter. Jag vet att jag skrivit det hunda gånger förut, men det är ju helt stört!!! Idag utförde jag och Nunne vår uråldriga (eller två år gamla i alla fall) tradition att åka skridskor på Stora Torget i Borås. Fast i år bestämde vi oss för att glömma skridskorna och äta mat och shoppa istället. Det var också trevligt. Sedan avr det glögg, julmiddag och allmänt snapps med grananrna och jag och Anton såg Nightmare Before Christmas som vanligt.

Jag gilalr traditioner. Även om jag brukar säga att omväxling förnöjer och de flesta förmodligen vet att jag tröttnar på saker nästan övermänslkligt fort. Men traditioner gillar jag. Att det känns bekant och beprövat. Varför ändra på ett vinnande koncept liksom? Därför ska jag njuta för fulla muggar imorgon, av att allt är precis som det ska vara. För jag vet att man ska vara över julen sedan länge, men jag tycker fortfarande att det är något magiskt med den. Faktiskt.

Men i alla fall - God Jul till alla. Om det är någon som fortfarande läser, vill säga. Annars får jag väl säga God Jul till mig själv. Men jag är ju rätt cool ändå, så jag kan tänka mig värre saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar