onsdag 10 december 2008

Lack of Blood


Är i zombietillstånd just nu. Vet inte riktigt var jag är. Det har förmodligen att göra med att det är slutspurten innan sista tentan. Imorgon efter kl. 12 är det FRIHET i jag vet inte hur länge. Och lita på att vi ska fira det ordentligt.

Annars är jag bara massa trött och allmänt bortkopplad från världen och vissa människor. Kan väl vara välbehövligt ibland också. Men på den ljusa sidan så snöade det idag. Hurra. There is hope for a white christmas?

Igår var jag dessutom på bio. Som den jättesmidiga människa jag är lyckades jag komma dit en timme för tidigt, och fick sitta och läsa franskagrammatik och bli hög på kaffe innan Terese kom. Och hon var självklart försenad. Livet är lite roligt ibland. Men vi såg på Låt den rätte komma in och jag kan ärligt säga att det förmodligen var den bästa svenska film jag någonsin sett. Det kan ha någo att göra med att jag i allmänhet skyr svenska filmer, men det var något speciellt med denna. Den var gullig och makaber på samma gång, och alla miljöer och musik hade en så skrämmande effekt. Stämningen var hela tiden en massa creepy. Vill se igen. :)

1 kommentar:

  1. Lycka till på din tenta, och vifta inte din frihet i mitt ansikte för mycket. Som du vet har jag arbete upp över öronen ända till den 19:de, så jag vill inte behöva vara alltför avundsjuk på dig!

    SvaraRadera