onsdag 31 december 2008

It's gonna be another shitty year

Or hopefully not. ^^

Jag hade tänkt att göra en stor lista över mina favoritskivor 2008, men jag känner varken energi eller motivation just nu... Kanske gör den nästa år. Så länge kan jag bara säga att Markus är min gud. Ser fram väldigt mycket mot musikåret 2009 - Antony and the Johnsons, Patrick Wolf, Bishi, Franz Ferdinand, Marilyn Manson, Jenny Wilson, Fever Ray och säkert ännu fler som jag bara har glömt.

Annars måste jag säga att -08 har varit ett mycket bra år, trots lite depperioder, vilket ändå är förståeligt och överkomligt. Jag har ändå lyckats flytta från Borås, få ett jobb, ha mitt första förhållande, min första dumpning, börjat på universitetet (och ägt det, btw), bli av med min dator, kamera och bärbara hårddisk, besöka Arvika för tredje året i rad, vara i Paris och köpa miljoner CD-skivor. Inte illa på bara ett år. Har rätt höga förhoppningar på att -09 kommer bli ännu bättre. Ska fortsätta i skolan och dessutom plugga en termin i England. Och besöka Terese i Frankriket.

Min käre far har dessutom lämnat in min dator på lagning nu, så kommer förmodligen ha den i slutet av nästa vecka, förhoppningsvis med hårddisken i behåll. Dessutom ska pappa köpa min gamla iPod för 800 + hans gamla bärbara hd, så all is good.

Ikväll blir det först sminking och mys hos Nunne, sen mer göra-sig-snygg + Singstar hos Jocke och slutligen Party hos Cici. Kommer bli grymt. Glöm inte att ringa fyllesamtal till mig. Jag har inte råd själv. :P

Hoppas alla har haft ett bra år, och att nästa kommer bli ännu bättre. Lovar ni att umgås en massa med mig kan jag lova att ni komemr få det lite roligare i alla fall. - "Annoying at times, but I make you want to dance"

---

Som avslutning på året - den ultimata nyårslåten (och det är inte ABBA):
2006 - Hello Saferide

Party favours on the floor and a
Half-drunk bottle with a popcorn in it
Yesterday’s dress in a complete mess and a
Bruise on my arm, I don’t know where I got it
January 1st and it’s already clear:
It’s gonna be another shitty year

This year's resolutions:
I will exercise more
Call my grandma
Tell my family that I love them
Learn about the world wars, and forget
I will learn a new word each day
Today’s word is dejected
And on the top of the list there’s you
I’m going to be with you
I haven’t told you yet
I’m going to be with you

Aaaah, Aaaah, Aaaah

Doorbell’s ringing, I ordered pizza
Ate the whole thing, wish I hadn’t eaten so much, had some more
Watching Ivanhoe on TV,
Picturing me as slacker Marion
Wished for a life this year, it’s brand new
But the only thing that's true
I’m going to be with you
I haven’t told you yet but
I’m going to be with you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar