onsdag 27 januari 2010

Autopilot

De senaste dagarna har jag mest gått runt och varit trött och kall. Men idag har jag sovit länge, och när jag druckit kaffe och peppat till lite så kommer jag nog ha en produktiv dag. Jag ska köpa ett busskort och börja läsa lite i Hamlet, som är vår första bok här. Ikväll anordnar skolan en välkomstfest som jag är lite pepp på. För om man jämför med förra terminen, så lär den bli minst sagt livad - det var då vi hamnade hemma hos Darren m.fl. på efterfest, då de bor precis ovanför puben. Men vi får se vad som händer i år. Jag ska också hem till Lisa och kolla på film och umgås lite med nyinflyttade Matilda. Jag förstår inte riktigt hur de ska överleva båda två i den lilla lägenheten med bara en säng i en hel månad, men de löser det nog. Dessutom är tydligen Matildas jobb att städa, vilket i den lägenheten är ett heltidsjobb, så hon kommer ju vara sysselsatt när vi är i skolan i alla fall. Men nu kaffe och Glee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar