måndag 26 juli 2010

The past is a grotesque animal

Håhåjaja. Det var inte så illa att vara ensam ikväll ändå. Jag hittade först en massa gamla ritblock, så jag satt och kollade på teckningar jag gjorde när jag var 15. mycket underhållande. Jag fortsätta på samma nostalgitripp och började läsa min första dagbok som jag började skriva när jag var 18, och det är också väldigt roligt. Jag tackar gudarna för att jag inte är tonåring längre och om jag någonsin känner mig nere ber jag någon slå mig och peka på mina gamla dagböcker. mitt liv äger ju egentligen rätt ordentligt just nu. 18-åriga Viktor var lite deppig ibland, väldigt oskuldsfull, sexuellt förvirrad (vilket också ledde till nedstämdhet) och allmänt tonårsförvirrad. Och tydligen blev han full på tre 4,5-or. Visste inte ens att det gick. Nu ska jag börja på lite foton från sagda tid för att få ännu mer nostalgiska tillbakablickar. Både på gott och ont, givetvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar