måndag 19 april 2010

Pass that dutch

Vaknade alldeles för tidigt på grund av äckliga fiskmåsarna, som nu självklart har slutat att föra oväsen. På en tentadag dessutom. De senaste dagarna har varit väldigt underliga, men också underbara. Tack vare Isländska vulkanen är Joni kvar i Brighton, och på ett sätt förstår jag att det är lite jobbigt för honom att inte veta när han kan komma hem, men å andra sidan är det underbart att ha honom här längre än jag hade väntat mig. Men sedan så kanske inte min plånbok jublar av glädje, men det är inte mycket att göra åt. Fast nu i helgen kände jag mig lite tråkig som var tvungen att sitta och plugga grammatik i stort sett hela dagarna. Men måste man så måste man. Just nu har jag ingen aning om hur det kommer att gå på provet, men just nu är det inget mer jag kan göra. Nu ska jag dricka kaffe och peppa till lite innan jag åker till skolan, och sedan njuta av många lediga dagar i solskenet. Och se om vulkaniska askan bestämmer sig för att blåsa bort mot Kina istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar