torsdag 8 april 2010

Big yellow taxi

Idag vaknade jag klockan 06:30 (!!!) av att de äckliga fiskmåsarna tyckte att det var jättekul att sitta utanför mitt fönster och skrika. När jag väl var vaken slutade de, men då bestämde sig duvorna, som faktiskt nästintill bor utanför mitt fönster, för att det var läge att börja kuttra högre än mina grannar i Frölunda spelade dålig hårdrock. Självklart kunde jag inte somna om, så jag gick upp, alldeles bitter. Men det är fruktansvärt vackert väder här, och det är varmt till och med i skuggan. Inte ens blåsten känns kall längre. Så jag blev på mycket bättre humör, och skrev klart båda mina uppsatser tills jag nästan var nöjd med dem och hann med att lära mig en massa grammatik. Jag tyckte att jag hade klarat av massa nyttigheter, och blev jättechockad när jag insåg att klockan inte ens var elva. Så ibland gillar jag att gå upp tidigt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar